top of page

Да изкрещиш "Обичам те..." ?


Социална драма, в която злободневието е само повод. Филм за пропадането и изправянето. Житейска история-крясък, водена от любовта и състраданието. Различен, по-уязвим Деян Донков. Явно е възможно. Или поне това заявяа "Обичам те, Бойдин". Предстои ви разговор за поколението, което посрещна прехода; за силата, която ни кара да се изправим след криза; за крясъците, обичането и цената на това да бъдеш независим. На въпросите отговори Борислав Михайловски, режисьор и сценарист на филма. Това, което не казахме, може да съпреживеете на 11.03.2019г. , 18:30ч. , кино "Люмиер", в рамките на "София Филм Фест". Билети могат да се закупят онлайн, в билетен център НДК и касата на Дома на киното.​

Обичам те, Бойдин“ - поредната социална драма в новото ни кино или?

Много ми се иска действителността ни да не поражда желание за социални драми. Отегчени сме от фалш и неискреност, от заобикаляне и парфюмиране на проблемите. А и в много от съвременните наши социални драми има ценностни проблеми, пришити да движат главните герои. Моят филм опитва да отговори на два основни въпроса- ако съвестта те кара да вземеш едно решение, а инстинкта за самосъхранение друго- какво решаваш? Колко силен е дългът пред родителя, какво можеш да пожертваш, за да го изпълниш. Няма давност за такива теми, няма пренасищане, стига да са изработени добре, искрено и смело. Независимо изкуство в България днес. Защо? Кое е най-независимото в този филм? Независими творци ще има винаги, защото човек, който е почувствал вдъхновение и е преминал към процес на творчество е истински щастлив. И това щастие се преследва извън границите на това, което е възможно в момента. Не бих спрял да преследвам мечтата си, само защото бюрократите са решили, че нуждата от кино в България струва 15 милиона лева. Това безхаберие няма да тежи на съвестта на българския политик, но ако аз се откажа ще тежи на моята.Независимата продукция в България е малка, което, ако си достатъчно умен, може да бъде голямо предимство. Но и много от независимите продукции са първи и последни за авторите си.

Трейлърът заявява „Обичам те, Бойдин“ като филм-крясък. Може ли да се изкрещи „Обичам те!“? Крясъкът и “Обичам те”… В много отношения много хора от моето поколение се провалиха. Времето, в което се реализирахме изискваше множество компромиси. И всеки направи тези, които позволи съвестта му. Загубихме голяма част от здравето си, докато изкачвахме непостижими стълбици, много умряха от алкохол и други зависимости. Как да не изкрещиш, когато се отдалечаваш от любимите си? Това е като спасителното въже, което хвърляш с обезсилените си ръце към отдалечаващия се бряг.

Споделете няколко думи за екипа. В интервю казвате, че ще видим един различен Деян Донков. Всичко започна с оператора Александър Крумов, който беше неизменно до мен в поредицата неуспешни кандидатствания в НФЦ. После съдбата ме срещна с другия Александър в живота ми- Александър Методиев, който ми вдъхна смисъл и надежда. Това, че сценарият го запали, подпали наново и мен. От там нататък екипът се събра, благодарение на познанията ни върху хората, които правят кино в България и са най- подходящи за този проект. С Деян Донков исках да работя още от студент, ролята му в Изпепеляване през 2004 остави трайна следа в съзнанието ми. Оттогава, особено в кино проектите ми си представям основно него. В този филм героят му е изключително уязвим и нестабилен, което не е много характерно за него. В “Обичам те, Бойдин” Деян се сля с героя си напълно, премина катарзис и го преживя. Оставям на публиката сама да открие своя Деян в този филм. Къде е Бойдин сред нас?

Борислав Михайловски, автор на филма

Изкушавам се да кажа, че Бойдин е сред нас. Което би било нагла лъжа. Бойдин изчезва, претопява се в незначително малцинство от хора, които не се продават, не мамят, “силно обичат и мразят”, които ако са се провалили знаят, че краят не е достоен! Аз бих искал да мога да съм Бойдин… Кое Ви кара да се изправяте след криза?

Страхът от смъртта. Любовта към хората, които ме обичат и аз тях. Съвестта ми, която е формирана от родителите ми, от бабите и дядовците ми, в чиято памет направих този филм. Защото въпреки, че времето иска да ни накара да забравим-киното остава. И моят Бойдин и неговата щура баба остават. И не на последно място това неповторимо щастие, което ми дава творческият процес.

Защо да гледаме „Обичам те, Бойдин“ ? Филмът ни ще ви накара емоционално да преживеете съдбата на Бойдин. Може би ще ви накара да цените повече любовта, виждайки я как се отдалечава. Да цените повече живота, виждайки как отминава, да премислите взаимоотношенията си, докато усещате как бавно изтляват. Ако се притеснявате да не покажете емоциите си в края, просто трябва да се отпуснете и да дадете шанс “Обичам те, Бойдин” да ви развълнува.

Филмът е независим пълнометражен дебют, в който на Деян Донков в главната роля партнират актьори като Меглена Караламбова и Иван Савов. Оператор: Александър Крумов Режисьор: Борислав Михайловски Продуцент: Magic Storylines

Настоящото интервю се публикува с предпремиерни съкращения. Очаквайте целия разговор след 11.03.2019г.

bottom of page